Site Network: Home | Blogcrowds | Gecko and Fly | About

Hari ni aku tak mau berkongsi artikel ngan korang sumer..tapi apa yang nak aku kongsikan adalah senario..yang berlaku setengah jam sebelum artikel ini ditulis..

Seorang leader MLM telah menghentam aku dan seorang rakan aku hanya kerana menghadiri seminar team SaifulSham..

Dunia mmg tak pernah lari dari benda2 pelik, ajaib dan kadang2 tak boleh kita terima akal yang waras..dan kebiasaannya..mereka2 ni mmg punya agenda tersembunyi..bak kata pepatah org melayu moden..ada udang di sebalik mee..hehehe..

Apa2 pun..korang bacalah perbualan di yahoo messenger ni antara

Obito (ShaifulSham's Protege) V$ Brown Knight (Extreme MLMer)..

Instant messages are being archived on this computer.
View Full Archive (Alt+Shift+V) Archiving Preferences (Ctrl+Shift+P)



nhip2000: TBK tu ape, wadey?
nhip2000: KERJASAMA


nhip2000: thread dah start sejak smalam, kenapa blum ade reply dari ko?



Hide Recent Messages (F3)

nhip2000: aku buat thread di nogold utk Group lukman, ja'ar dan ko
nhip2000: lukman xleh online sbab pc dia rosak
nhip2000: ja'ar dah kena brainwash dgn trump palsu tu
nhip2000: ape alasan ko?
nhip2000: and don't even think of pretending that u're not there, coz i can see u typing
nhip2000: ko trus trang dgn aku skrg jugak

obito: rilek le bro...
obito: aku ngah bz ngn prospek ni...
obito: la...npe lak tetibe nk mrh ni...
obito: rilek arr...
obito: aku bz...ko thu kan....ni pun bru balik klass...
obito: sabar la bro....
obito: bkn aku tggl trus TBK...aku still wat juga....
obito: ade gk prospek aku cite...
nhip2000: aku budget kaki aku blah korg yg terkuat
nhip2000: skrg ni kaki aku paling lmah blah korg ni

obito: so ko silap plih org ker?
nhip2000: aku pilih 3 org yg aku rasa paling power kat kaki tu
nhip2000: line kiri ja'ar, line tgh lukman, line kanan ko
nhip2000: ja'ar dah kena brainwash
nhip2000: dia xmo dgr ckp aku dah
nhip2000: ko plak, smlm ckp, "ko post aku trus reply"

obito: aku ade hal...mse ko msg tu aku kene kuar...
obito: aku pun ade komitment lain nk wat...
nhip2000: Aku x pasti kedudukan ko sjak ko balik dari seminar trump palsu tu
obito: ko kene faham....aku ade keutamaan lain...
nhip2000: thread laptop tu lagi penting dari TBK???
nhip2000: kalu ko bz, aku fhm

obito: aku ngah tgk2 thread la ni...
obito: sabar la...
nhip2000: aku bersabar
obito: aku pun sempt tgk jp...tp lom smpt post...
obito: aku pkai gprs jek...
nhip2000: aku xnak gaduh dgn leader leader aku,
nhip2000: lukman, ja'ar dan ko merupakan 3 kekuatan aku
nhip2000: satu dah sakit, satu dah berubah arah...
nhip2000: ko jer yg aku ada

obito: ko xleh bergantung sepenuhnye kt aku...
obito: klau ko bergantung kt 3 org ni....BK cmner?
obito: sepatutnye BK lebih pada tu...
nhip2000: ko rasa aku x buat keje?
obito: kitorg xleh nk tumpu sepenuhnya kt sini...
nhip2000: aku dari pg td dah brape meeting?
nhip2000: aku x minta ko tumpu sepenuhnya
nhip2000: tp at least ade sokongan

obito: yup...aku still sokong ko...
nhip2000: ko ade sembang dgn lukman x?
obito: xpenah pun lgi...
obito: xdpt kontact die lansung...
nhip2000: nanT aku contact dia suruh dia online letak post
obito: same gk cm die..bkn aku sorg je...
obito: masing lom sempat nk wat post...
obito: 4matted pun bz gile skang aku tgk...

nhip2000 has signed out. (7/28/2006 11:22 AM)

obito: dh jarang wat post kt nogold...
nhip2000: ja'ar xmo buat dah
nhip2000: dia dah kena brainwash sepenuhnya
nhip2000: langsung xnak dgr ckp
nhip2000: "ko buat dulu deem, aku ade blakang ko" tu ayat dia
nhip2000: kalu budak lain berpaling tadah, aku x heran

obito: bro...aku ada goal aku jugak..ja'ar bukan kena brainwash..cuma dia dah letih ngan SCAM labelled program.Dia sendiri cakap ngan aku..nak buat duit boley tapi no future dalam bis macam yang kita duk buat skarang ni..
nhip2000: tp sahabat aku sendiri
obito: So, salah ke kalau dia nak mencari sesuatu..dan aku pun berminat..bukan atasa ajakan dia..tapipi inisiatif diri aku sendiri..
nhip2000: so ko rasa TBK pun SCAM?
nhip2000: ko pun termakan kata kata saifulsham???

obito: Terpulang la pada ko nak menilai cam mana..tapi..aku bz ngan assignment yang ada utk study aku..dan juga utk assignment team SaifulSham..harap ko paham..
obito: lor....npe ko anti sgt...
nhip2000: aku fhm
nhip2000: aku nak ko fhm satu bende

obito: pro beb...buke minda kita...
nhip2000: ko buat herbslink, kalu ko x percaya pada herbslink, camne ko nak convince org lain utk masuk???
nhip2000: sbab si saifulsham tu sdang menjatuhkan korg dari networker kpd marketer

obito: ok...klau org cm ja'ar tu...
obito: ko rase dia attend seminar tu utk trus ikut ckp diorg??
obito: die ade cara dia...
obito: sekurangnye...dia pergi seminar tu dia ade dpt sesuatu yg sebelum ni dia xthu...
obito: and aku rase dh tiba masanye dia make his own business...
nhip2000: TBK is our own business
nhip2000: ko rasa aku x terfikir nak buat website sendiri?
nhip2000: ko rasa aku xde matlamat dlm hidup, just nak lompat dari program ke program?
nhip2000: aku dgn ja'ar lain, wadey

obito: ok..klau ko pun rase nk wat biz sendiri...camtu gk dia...
obito: salah ker dia cmtu....
obito: same je kan...
nhip2000: aku berfikir 100 kali sblum aku buat keputusan utk bina TBK
nhip2000: xsama

obito: so kt sini...same je..aku ke die ke...sapep pun under TBK ingin biz diorg sendiri...
nhip2000: aku x memecahbelahkan org
obito: ko kene ingt yg TBK ni kita wat sesama kita...bukan utk BK..
obito: ur own biz....
nhip2000: aku buat TBK utk korg
nhip2000: ko yg x fhm
nhip2000: TBK satu non-profit
nhip2000: tp aku nak MENYATUKAN org
nhip2000: bukan MEMECAHBELAHKAN org
nhip2000: saifulsham ni siapa?
nhip2000: sjak bila korg kenal dia?
nhip2000: korg rasa dia tu hebat?

obito: la...npe ko asyik ckp pasal saifulsham...ko ade tak puas ati ngn diorg ker?
nhip2000: ye aku x puas hati
obito: klau ko xkata diorg hebat pun....tp diorg still ade knowlegde yg aku xde...
obito: aku respect everybody bro...
nhip2000: dua org kuat aku dah hilang kepercayaan terhadap TBK disebabkan diorg
nhip2000: and i respect people who work

obito: ko xleh nk bwak aku folow ko and buang saifulsham...
nhip2000: not money
nhip2000: aku x suruh ko buang saifulsham

obito: org cm aku still blajar...
nhip2000: tp saifulsham yg suruh ko buang aku
obito: xkire ngn sape walaupun org tu xpandai lagi dari aku...
nhip2000: ko ckp dgn aku satu bende je
obito: lor...bile lak yg saifulsham ni wat aku buang ko...
nhip2000: sblum seminar tu dan selepas seminar tu
nhip2000: ko nak aku baca ayat dia?
nhip2000: ade pada blog ja'ar
nhip2000: itu subliminal msg
nhip2000: minda separuh sedar
nhip2000: sbab tu aku ckp "brainwash"
nhip2000: ko nak aku buktikan???
nhip2000: sblum seminar tu dan selepas seminar tu

obito: ok...
nhip2000: wadey yg sblum seminar tu yakin dgn TBK
nhip2000: wadey yg selepas seminar tu boleh buat sambil lewa smpi post kat thread laptop jadi lebih penting dari TBK???

nhip2000: xpe wadey
nhip2000: stiap perjuangan ade pahit maungnya
nhip2000: dan kali ni aku terima dua panahan ke hati aku
nhip2000: ja'ar dah xde

obito: cmtu la...ko thu kan setiap perjuangan tu ade pahit nye...
nhip2000: dan keyakinan ko terhadap TBK pun dah xde
obito: so..cmtu la aku skang...
nhip2000: at least ja'ar had the decency to come clean
nhip2000: dia bgtau aku depan depan
nhip2000: ko ikutlah jadi hamba saifulsham tu
nhip2000: Allah tau niat aku baik
nhip2000: aku buat tanpa korg berdua

obito: ko ckp cmtu cm aku ni kaki folow org...
obito: aku ade prinsip beb...
nhip2000: prinsip?
obito: aku xfolow sape2...aku balajr...
nhip2000: ape prinsip ko?
obito: aku amik ilmu beb...
obito: aduhhh...
nhip2000: prinsip ialah pegang pada janji
obito: aku blajar ngn sape2 yg berilmu....
nhip2000: ilmu wajib dipelajari, walaupun ilmu hitam
nhip2000: tp ilmu hitam haram dipraktikkan
nhip2000: ko rasa trump palsu tu pembawa kejayaan ko?

obito: la..thu pun...so salah ker aku blajar??
nhip2000: dia membawa fahaman individualistik
obito: aku baru gi seminar die...ko ckp aku dah jdi hamba die...
obito: ape kes....
nhip2000: ko dah diperhambakan
nhip2000: pemikiran ko dah dijajah
nhip2000: ape ape aku ckp, ko akan rasa aku smua salah
nhip2000: ko buat keje lepas tangan
nhip2000: wadey, ko tanya aku td, adakah aku pilih org salah
nhip2000: aku x pilih org salah
nhip2000: tp org tu telah berubah
nhip2000: ja'ar dah berubah
nhip2000: dan ko pun dah berubah

obito: ok...
obito: camni la...
nhip2000: OBITO: so..cmtu la aku skang...
obito: bro nadeem...
obito: cmni la..
obito: lpas cite pnjang lebar ngn ko...tarik diri la dari TBK...
nhip2000: (clap)
nhip2000: bagus
nhip2000: bagus
nhip2000: tahniah
nhip2000: akhirnya, isi hati ko tersurat juga
nhip2000: wah saifulsham
nhip2000: ko berjaya menjadikan dua sahabat aku hambamu

obito: aku nak jadi hamba saifulsham
obito: tu pilihan aku
obito: aku tanak jadi hamba tbk
nhip2000: aku akan trus menjadi hamba Allah
nhip2000: dan aku akan jumpe ko di akhirat

obito: aku pun hamba ALLAH...xperlu ko ckp cmtu...
nhip2000: atas pembelotan ko terhadap aku
nhip2000: OBITO: aku nak jadi hamba saifulsham
nhip2000: murtad hukumnya, wadey
nhip2000: korg x tau ape impian aku utk korg berdua
nhip2000: korg tinggalkan aku kerana termakan kata kata saifulsham
nhip2000: xngapa
nhip2000: aku dtg ke dunia sorg sorg
nhip2000: aku akan mati pun sorg sorg
nhip2000: tp dosamu terhadapku, akan tetap bersamamu sehingga ke akhirat

obito: aku ade dosa ke ngn ko...
obito: ko dh jauh menyimpang ni...
obito: bawak2 la beristifar...
nhip2000: ko yg dah jauh menyimpang
nhip2000: ko berdosa pada aku
nhip2000: dosa satu pembelotan
nhip2000: satu tikaman dari belakang
nhip2000: sekurang kurangnya ja'ar tikam aku dari depan

obito: aku xpenah tikam ko...
obito: aku suport ko...
nhip2000: kalu ko bgtau aku ko nak tarik diri sblum aku mulakan thread
obito: npe la sampai cmni skali..
obito: dah la bro...
nhip2000: aku just tangguh
obito: pergi rilek...
nhip2000: ko boleh rilek, sbab ko dah lepas tangan
nhip2000: aku ade 6000 perut nak isi

obito: 6000 perut tu nk isi dlm prut ko je??
obito: prut org lain?
obito: prut org yg ke 6000 tu?
obito: ko silap pkir cmtu...
nhip2000: ko rasa aku x terfikir?
nhip2000: aku fikir

obito: aku tahu aku bru dalam ni..tp klau ko pkir cmtu...sape2 pun leh pkir...
nhip2000: sbab tu aku bina TBK
nhip2000: utk org yg ke 6000

obito: aku pun xnk org yg aku cari n'ti jdi cmtu...
nhip2000: sbab tu aku tubuhkan TBK wadey
nhip2000: org yg ke 6000 akan dibantu oleh 5999 org

obito: sebenarnye..klau ko tgk..TBK tu same ja klau kt mane pun...
obito: group tu sentiasa ade bro...
obito: itu hukum alam...
nhip2000: x sebesar ni
nhip2000: x sehebat ni
nhip2000: ko tgk sekali pandang ko akan nampak pakar pakar dalam bidang masing masing
nhip2000: bersedia memberi komitmen
nhip2000: tp ko xkan pandang

obito: ok...good luck kpd yg memberi komitment...
nhip2000: sbab ko hanya nampak aku sbg org jahat
nhip2000: it's got nothing to do with luck

obito: aku xnmpk ko cmtu...ko nmpk aku cmtu...
nhip2000: its hard work
nhip2000: OBITO: 6000 perut tu nk isi dlm prut ko je??
nhip2000: ko ingat aku buat TBK utk makan sorg sorg?
nhip2000: kalu aku nak makan sorg sorg, aku duk diam jer, buat empowerism dgn derek bohlken, mkn sorg sorg aku
nhip2000: TBK bukan impian derek
nhip2000: TBK impian aku
nhip2000: untuk mejana pendapatan untuk setiap networker
nhip2000: ko nak tgk ape matlamat TBK?
nhip2000: Help save a life...

http://www.moneymakergroup.com/index.php?showtopic=92996
nhip2000: aku xnak reveal kat korg lagik, tp matlamat TBK ialah TBK foundation
nhip2000: dalam nya akan ade BKLF ni
nhip2000: dan BKEF
nhip2000: dan BKHAF
nhip2000: dan BKOWF
nhip2000: itu matlamat aku
nhip2000: bukan untuk mengisi perut aku
nhip2000: saifulsham ajar ko yg aku buat smua ni utk kaya sorg sorg aku...
nhip2000: dan ko percaya
nhip2000: ko langsung x kenal Brown Knight
nhip2000: fikir sendiri...
nhip2000: wassalaam

obito: thanks...
obito: salam...


Kesimpulan yang dapat aku buat adalah..Brown Knight cuba memanipulasi nama 3 org leader dibawahnya utk melonjakkan namanya agar dikenali ramai..hmmm..macam2 perangai manusia ni kan..

Apa pun..Malaysia adalah negara bebas dan setiap individu bebas memilih arah tuju masing2..tak la sampai kita attend seminar internet marketer maka kita akan jadi hamba mereka..situasi mungkin akan berubah bila kita di network marketing ala2 MLM..bekerja keras utk kekayaan leader..(jadik hamba la tu kan?..hehehe..)..komen diperlukan utk kes ini..APA KATA SURVEY???

17 comments:

At 2:34 PM akupokjoe said...

xnak komen...tp komen gak..
aku join sebab takut kena marah ngan
bk..hahahah..
nanti ckp aku scammer..apa2 pon..rezeki ada dimana2..

 
At 3:24 PM Anonymous said...

a'kum...

aku sebenarnye tak tahu nk ckp pe pasal projek si nadeem ni...sebenarnye aku tak de masalah pun ngn dia...tp klau dh dia asyik xbrenti nk push aku bgaikan aku ni kuli dia...aku maner tahan...aku still lagi masih belajar dah sgt byk komitmen lain utk aku buat...tak perlu la seorang ketua yg aku rase hanya ingin mempergunakan org mcm aku ni sebagai org suruhan die utk mencapai hasratnye itu...begitu juga dgn kawan2 biz yg lain...dan satu lagi...dalam biz..kita tak boleh nk menganggap pe yg kita buat tu slalu betol dan org lain tidak btol..masing2 ade kelebihan dan ilmu mereka tersendiri..bagi aku..walau sapepun diorg...aku respect dan sentiasa ingin menuntut ilmu yg diorg ada tu...aku sentiasa ingin belajar...tidak patut la nadeem menghalang aku dari menyertai team saifulsham hanya kerana aku ni berade bersama TBK...itu yg membuatkan aku memberontak...sebenarnya byk lagi aku nk cite...tp aku rase tu semua dugaan dan cabaran yg aku perlu tempuhi dalam internet biz ni...so kpd kawan2 semua...nasihat aku...kt mane pun korg berada..dgn sape pun...tuntut la ilmu selagi boleh...dan jgn menghalang org lain utk belajar dan berubah kearah yg lebih maju....sekian...obito...

 
At 4:01 PM Anonymous said...

menyampah btul aku baca msg si nadeem tu.. walopon aku tatau siapa si nadeem, siapa obito, siapa sifulsyam dan jugak apa itu TBK.. mengarut2 betul si nadeem ni.. main paksa2 lak.. huhu.. klu aku jd obito tu awal2 lagi aku dah ckp aku tarik diri.. wat apa nk jd hamba dia tu?? mungkin dia nk tunjukkan yg dia m;jalankan tugas seorang pemimpin tp caranya sgt2 x kena.. no need to push.. its preasure..

ok aku tanak komen byk sbb aku bkn sape2 pon.. just noob yg merantau2 ke blog by blog utk menambah ilmu.. sekian..

 
At 4:16 PM rasidyusoff said...

sepatutnya seorg pemimpin yg baik tak jadi mcmni..dia ingat kita ni hamba dia..sesuka hati jek paksa org ikut cakap dia..aku dah masak dgn MLM ni..janji jek manis..bukan aku nak salahkan sistem MLM tapi org yg taksub mcm ni..baik aku buat perniagaan internet mcm saifulsham..langsung takde paksaan..kitalah bos..kitalah kuli kalo kita berjaya dgn perniagaan internet ni..tak percaya tanya la sape yg penah pergi seminar dia..aku adalah 1st batch semianr saifulsham..kita boleh nilai sendiri kebagusan seminar dan cara profesionalisme mereka..

 
At 4:34 PM Anonymous said...

bagi aku plak..Brown Knight hendak mencari jalan pintas..supaya dapat menaikkan namanya dan membesarkan pengaruhnya dengan 'menjerat' power leader ke dalam teamnya..sekiranya success..org akan menjulang namanya..
org akan mula memperkatakan ttg TBK (Team Brown Knight)..sememangnya nama Brown Knight belum terkenal di antara penggiat MLM..kalo tak percaya cuba cek..

So..kepada Nadeem aka Brown Knight aka nhip2000..ko build dulu good reputation n nama baik ko..baru la nak sponsor power leader pun..kalo macam ni la perangai ko..sampai bila2 pun ko takkan success dalam network marketing or MLM industry..ingat pesan aku tu!!!

 
At 4:59 PM Anonymous said...

Hmm... MLM ni sebenarnya senang jer. upline carikan downline. cara saya camtu. tak payah susah-susah. Sepanjang karier saya selama 10 tahun dalam MLM saya dah tahu camner nak buat duit dengan MLM. Tak payah susah-susah. Sepatutnya upline yang carikan downline. Kalau upline tak boleh buat camtu, tak payah join. Sekarang dah tak buat lagi dah MLM (ada ler sebab-sebabnya yang membosankan saya).

Tak perlu paksa-paksa dalam perniagaan. Dalam perniagaan, kita sendiri yang menentukan hala tuju kita.

So obito, make your own decision and good luck.

Salamzz

 
At 5:45 PM Unknown said...

Erm... fenin baca..macam2.. pe pe pun..setiap org ada hak untuk buat keputusan... selalu nye... ketua yang baik..even a friend.dia akan support bila nampak kita ada peluang untuk berjaya n pergi lagi jauh... dan.. tak semestinya bila org tu berjaya..dia akan lupakan semua...dan tak boleh bantu orang lain..maybe... leh bantu lagi ramai...lagi berkembang.. lebih baik kita perbaiki dan mahirkan diri..supaya tak bergantung dengan org lain... takkan selamanya org leh bantu kita... mcm kes ni lah... so.. fikir je...be prepared alwayssssss... pendapat zue jek.. (tak tujukan kat sesapa pun..sorry kalo ada yg terasa)

 
At 5:24 AM Anonymous said...

>Huhu..
>bagi aku kedua2nya bley berjaya..

>x kira MLM or Ecommerce..

>yang penting usaha!!!..

>tapi apa2 pun bro buat lah

>sesuatu yang berlandaskan ilmu..

>biarla kita dipimpin oleh ilmu

>daripada dipimpin oleh org lain..

>sebab itu lah tuhan suruh kiter

>cari ilmu dunia & akhirat..

>kalu ko tanya aku..

>terus terang aku katakan if aku

>nak buat business..

>aku akan cari ilmu tersebut then

>buat research then p menuntut

>dengan org yg lebih berpengalaman

>then attend seminar then amik

>kursus2 yg berkaitan...

>lastly buat planning...

>Bisnes nie bukan bley jd dengan

>petik jari jer...

>tapi kiter kene merancang dan

>melaksanakan...

>tuhan yang menentukan...

>Dont worry aku sokong ko...

>WAHAI KAWANKU AMBILLAH SEBERAPA

>LAMA PUN MASA ASALKAN BERJAYA...

>WALAUPUN IA MUNGKIN MEMAKAN MASA

>100 TAHUN SEKALIPUN...

>DAN BIARLAH IA DTG DR USAHA

>SENDIRI DAN BUKAN ORG LAIN

>JIKA GAGAL KITA YG MENANGUNGNYA

>DAN BUKAN ORG LAIN

>Hehe tol x?..
>chaiyok obito and azhar!!!
>isap rokok dulu brader... kenal x?
> =P ingat member meja beb!!

 
At 7:30 AM Anonymous said...

ape kes plak nih ?

 
At 5:05 PM Azaharuddin said...

kesnya dah jelas..unsur hasad dengki n tak puas hati sebab org nak beralih arah..dari jd networker ke internet marketer..kira macam ilang kaki la nih..(networker paham la situasi nih..).so dia start memburukkan org tu dan org ni..hmm..macam2 perangai manusia nih..apa pun..kepada Brown Knight..harap ko dapat belajar dr kesilapan..(aku tau ko mmg follow blog aku nih..).

 
At 5:09 PM Azaharuddin said...

careteker : waa..adi..ko nak brand kan nama ni ke? 1 kemajuan..apa2 hal..keep in touch bro..ehh..adi..apa projek seterusnya..kongsi2 la ngan aku..:D

p/s : jom p isap rokok sekali..;p

 
At 3:20 AM Anonymous said...

hehe itu one of da nickname aku.. caretaker ok bukan "careteker" hehe.. k la sok aku dah start study balik.. last sem beb!.. projek?? hehe all tings research alhamdulilah.. cuma partner xder lagi.. :( x larat nk buat sowang la.. kalu ade member sedap ckit nak layan... tol x? haha ni la rahsia saifulsham wakakaka :P

 
At 8:48 PM Anonymous said...

hehhehee....camni pun ader....gunakan lah hak yg ader pade diri memasing tu. kalo pegi seminar tu bukan orang lain yg bayo....sendiri bayo. hormati hak memasing.....er...ko orang ni ader kontrak ke...kalo tak der...biorlah lantaknyer. kalo ader kontrak....bulih gak turun naik court...cam Amy Search....dapat juta-juta.
selamat maju jaye.

zaimeyzakaria

 
At 1:00 PM Anonymous said...

ahaks..menda la.mamat ni mmg cara memaksa.dr awal mula pun ajak aku join team dia.agaknya nak aku jadik "kaki" dia kot..muehehehe.cara tak profesional.

serius aku ckp,mind dia ni closed.idup tak byk kwn,idup xde life--menda ni aku dah penah sound direct dgn dia.skema.sedang umo baru je dlm 22-23..tp cam org tua.

ade lak kata shaifulsham brainwash.bunguks..lantak la nak jadik marketer ke networker ke HYIPer ke.pastu nak label2 donald trump palsu la,apa laa..nampak sgt prangai kanak2 tak cukup akal.

klu org nak blah,lantak la..ade sign agreement ke depa nak setia pada ko?nampak sgt ko dengki kejayaan org lain.adehh..

dia ni mmg suka bersyarah kat YM.sape ade YM dia--cepat ignore..muehehee

 
At 12:08 AM Anonymous said...

nhip2000 ni dah salah faham ni.. :) Dia ingat saifulsham ni leader MLM kot..isy3... :)

 
At 12:47 AM Azaharuddin said...

bukan salah faham sifu..dia mmg takmo kami jd internet marketer..sebab katanya level kami adalah sebagai networker..dan saifulsham sedang menjatuhkan level kami ke marketer plak..ehehehe..org kat atas muka bumi Allah ni mmg pelik..dah la..kita abaikan la dia tuh..:p

 
At 9:35 AM Anonymous said...

Aku tak support apa2 bende yg berkaitan dengan MLM.. so aku sokong tindakan ko :) :)

 

Post a Comment